آنچه که باید درباره عمل بینی گوشتی بدانید
نوشته شده توسط : unexer

بینی ها به طور کل به دو دسته تقسیم میشوند. گوشتی و استخوانی. ویژگی بارز بینی های گوشتی پوست ضخیم با غضروف خیلی نرم است که مقدار زیادی چربی در نوک بینی جمع شده است. اگر بینی شما گوشتی است و میخواهید آن را عمل کنید ما در این مقاله صفر تا صد عمل بینی گوشتی را به شما توضیح میدهیم؛ پس با ما همراه باشید.

ویژگی های بینی گوشتی

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم بینی های گوشتی به ضخامت پوست، غضروف خیلی نرم و داشتن چربی زیاد در بینی معروفند. از دیگر ویژگی های این بینی ها پوست خیلی چرب بینی و پره های پهن آن است. روش های زیادی وجود دارد که شما بتوانید تشخیص بدهید بینی شما گوشتی است یا نه. مثلا اگر دو پره بینی با نوک آن  تشکیل نیم دایره یا ذوزنقه بدهد یعنی بینی شما گوشتی است.

عمل بینی گوشتی چگونه انجام میشود؟

روش اصلی در جراحی بینی گوشتی این است که جراح، غضروف تیغه وسط بینی را برمیدارد و در نوک بینی قرار میدهد و همچنین گاهی اوقات پزشک تشخیص میدهد که باید قسمتی از چربی بینی برداشته بشود.

روش عمل بینی گوشتی

چرا افراد از عمل بینی گوشتی میترسند؟

شاید قبلا شنیده باشید که میگویند تو که بینی گوشتی داری پس دیگر عمل کردن به درد نمیخورد چون بینی به حالت سابقش برمی گردد. علت این حرف چیست؟ در گذشته پزشکان، غضروف بینی را می تراشیدند و نازک تر میکردند اما به خاطر ماهیت نرم بودن غضروف، بینی بعد از مدتی دوباره به حالت قبل برمی گشت.

امروزه علم پزشکی آنقدر پیشرفت کرده که دیگر این مشکل در جراحی بینی گوشتی وجود ندارد. پس نگران نباشید. با متدی که گفتیم احتمال برگشت بینی شما به حالت سابقش تقریبا نزدیک به صفر است.

کدام روش عمل بینی برای بینی گوشتی مناسب تر است؟

برای جراحی بینی اصولا دو روش وجود دارد. روش باز و بسته.

با توجه به اینکه در روش باز، جراح برش هایی درون بینی و بین دو سوراخ آن ایجاد میکند تا پوست از روی استخوان کنار برود به همین دلیل در تکنیک باز جراح آزادی عمل بیشتری دارد و راحت تر میتواند غضروف و استخوان را به فرم دلخواهش شکل بدهد، معمولا عمل بینی گوشتی را با تکنیک باز انجام میدهند.

تاثیرات بعد از جراحی بینی گوشتی

ورم، کبودی و درد، اختلالات تنفسی از تاثیرات انکار ناپذیر جراحی بینی است؛ خصوصا در عمل بینی گوشتی میزان ورم بیشتر است و شما باید مدت زمان بیشتری را استراحت کنید تا بینی، پوست و چربی های آن بهبود پیدا کنند. معمولا تا یک ماه بعد از عمل زخم و ورم های بینی خوب میشوند اما شما باید تا زمانی که پزشک تشخیص میدهد چسب را روی بینی خود قرار دهید.

 از تاثیرات مثبت جراحی بینی گوشتی میتوان به برطرف شدن انحرافات، مشکلات تنفسی، نواقص بینی و متقارن شدن آن در صورت اشاره کرد. 

عمل بینی گوشتی

نکاتی که باید قبل از عمل بینی گوشتی رعایت کنید.

1.     از مصرف دخانیات خودداری کنید.

2.     از ۸ ساعت قبل از عمل چیزی نخورید و نیاشامید.

3.     از مالیدن لوازم آرایش به صورت یا بدن خود جلوگیری کنید.

4.     لباس مناسب و راحت بپوشید که بعد از عمل برای شما مشکل ایجاد نکنند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

1.     در هنگام خواب باید بینی و صورت شما بالاتر از شانه قرار بگیرد یعنی باید با بالش یا هرچیز دیگری بین بینی و شانه خود ارتفاع ایجاد کنید.

2.     از انجام حرکات سنگین و ورزش تا مدتی خودداری کنید.

3.     مراقب غذاهایی که میخورید باشید. بهتر است در روزهای اول بعد از عمل غذاهای آبکی مانند سوپ بخورید؛ چون نیازی به جویدن ندارند.

4.     سعی کنید با نی غذا نخورید چون با نی به قدرت مکش بیشتری نیاز خواهید داشت و به بینی شما فشار خواهد آمد.

در آخر پیشنهاد میکنیم که برای عمل بینی گوشتی خود نزد پزشک حاذق و باتجربه ای بروید که بعدها از نتیجه کارش راضی باشید. دکتر تهران بیوتی پزشک باتجربه ای است که سابقه درخشانی در زمینه جراحی بینی استخوانی و گوشتی دارد. میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره هزینه عمل بینی و غیره به وب سایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: عمل بینی , عمل بینی گوشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: